Nowy Vectron we flocie CARGOUNIT
Fot. Siemens

Nowy Vectron we flocie CARGOUNIT

06/09/2018
Kategoria: Przemysł szynowy

CARGOUNIT, największy polski niezależny operator wynajmu lokomotyw towarowych, a także lider w Europie Środkowo-Wschodniej, posiadający obecnie prawie 170 pojazdów szynowych, powiększył swoją flotę o nowoczesną, wielosystemową lokomotywę Siemens Vectron. Lokomotywa została przekazana przez producenta podczas testów na torze Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie.

Lokomotywa będzie jeździć w barwach LOTOS Kolej. Obecnie CARGOUNIT posiada m.in. 4 lokomotywy E6ACT Dragon oraz 3 lokomotywy Gama. W planach spółki jest zakup kolejnych nowoczesnych lokomotyw z przeznaczeniem do przewozów zarówno towarowych, jak i pasażerskich, w Polsce i w Europie.

Stale powiększamy naszą flotę pojazdów szynowych dostosowując ofertę handlową do potrzeb Klientów. Nowa lokomotywa modułowa Siemens Vectron wpisuje się w strategię CARGOUNIT zwiększania udziału nowoczesnych pojazdów szynowych w całej naszej flocie. Bardzo ważny jest dla nas fakt, że platforma Vectrona jest uniwersalna i może służyć przewoźnikom większości krajów europejskich. Co niezmiernie nas cieszy, nowa lokomotywa już znalazła swoje przeznaczenie i będzie służyć przewoźnikowi LOTOS Kolej – komentuje Wojciech Gruszka, Menedżer ds. Kluczowych Klientów CARGOUNIT

– Vectrony to najnowocześniejsze na rynku europejskim, uniwersalne lokomotywy, o modułowej konstrukcji, umożliwiającej łatwe dostosowanie do wymogów użytkowania i specyfiki jazdy w różnych krajach, a dzięki temu kompleksowo odpowiadające zapotrzebowaniu większości dzisiejszych przewoźników kolejowych. Cieszymy się, że CARGOUNIT dołącza do grona czołowych polskich firm takich jak PKP Cargo, czy DB Cargo Polska, które posiadają w swojej flocie lokomotywy Vectron. To pojazd, który sprawdzi się nie tylko dzisiaj, ale i przez kolejne kilkadziesiąt lat – dodaje Krzysztof Celiński, dyrektor Siemens Mobility Sp. z o.o.

– Vectron jest kolejną lokomotywą w parku pojazdów LOTOS Kolej, dzięki której z powodzeniem będziemy realizować przewozy pociągów na długich trasach. Lokomotywa będzie obsługiwała jedne z ważniejszych tras transportowych LOTOS Kolej realizowanych na potrzeby przewozu paliw wyprodukowanych w rafinerii Grupy LOTOS – dodaje Anatol Kupryciuk, prezes zarządu LOTOS Kolej Sp. z o.o.

W trakcie oficjalnej prezentacji lokomotywy Siemens przekazanej dla CARGOUNIT obyło się seminarium z cyklu Kolej 4.0. Tematem tegorocznej edycji były nowoczesne rozwiązania konstrukcyjne pojazdów trakcyjnych na przykładzie lokomotywy Vectron. Podczas panelu dyskusyjnego jego uczestnicy: Ignacy Góra – Urząd Transportu Kolejowego, Andrzej Massel – Instytut Kolejnictwa, Jakub Majewski – Fundacja ProKolej, Krzysztof Celiński – Siemens Mobility, Anatol Kupryciuk – LOTOS Kolej i Piotr Ignasiak – CARGOUNIT dyskutowali na temat korzyści wynikających z operowania wielosystemowymi lokomotywami w ruchu pasażerskim i towarowym na terenie Europy. Doszło do wymiany opinii i prezentacji dobrych praktyk wdrażania nowych technologii w obszarze lokomotyw, a także przedstawiono nowoczesne metody badawcze taboru kolejowego.

Nowoczesna modułowa i uniwersalna lokomotywa Siemens Vectron MS dysponuje mocą 6,4 MW i jest przeznaczona do prowadzenia zarówno składów towarowych, jak i pasażerskich. Pojazd może poruszać się z prędkością do 200 km/h i jest wyposażony w system ETCS. Lokomotywa posiada homologację na Polskę, Niemcy, Austrię, Czechy, Słowację, Rumunię i Węgry, przy czym pojazdy z platformy Vectron mają możliwość kursowania aż w 18 europejskich krajach i odpowiadają zapotrzebowaniu większości dzisiejszych przewoźników kolejowych łatwo dostosowując się do wymogów użytkowania. W ciągu kilku lat flota ponad 730 lokomotyw Vectron przejechała ponad 110 milionów kilometrów.