Autonomiczny wózek widłowy z przeciwwagą sterowany przez inteligencję roju

Autonomiczny wózek widłowy z przeciwwagą sterowany przez inteligencję roju

17/09/2020

Po serii “ONE” nadchodzi nowa seria “OCF”: AGILOX rozszerza ofertę inteligentnych pojazdów kierowanych, wprowadzając nowy autonomiczny wielokierunkowy wózek widłowy z przeciwwagą, działający w oparciu o inteligencję roju. W ten sposób firma wchodzi w nowy obszar zastosowań: klasycznej intralogistyki w magazynowaniu przychodzącym/wychodzącym i składowaniu.

Firma zmieniła koncepcję pojazdów AGV. Floty działają bez centralnego systemu sterowania, co oznacza, że pojazdy poruszają się po zakładzie produkcyjnym lub magazynie w sposób autonomiczny. Wyjątkowo małogabarytowe pojazdy IGV organizują swoje trasy zgodnie ze zdecentralizowanymi zasadami inteligencji roju, dzięki czemu są znacznie bardziej elastyczne od tradycyjnych pojazdów AGV. Ponadto, programowanie lub “uczenie” pojazdów staje się znacznie łatwiejsze, podczas gdy centralne oprogramowanie do konserwacji, aktualizacji itp. staje się przestarzałe. Innowacja ta obniża koszty operacyjne.

AGILOX rozszerza obecnie swoją ofertę pojazdów IGV o OCF (Omnidirectional Counterbalanced Forklift). Podczas, gdy ONE jest wyposażony w podnośnik nożycowy, który działa jako urządzenie do przenoszenia ładunku (transportuje ładunek w obrysie pojazdu), OCF jest zaprojektowany na zasadzie wózka widłowego z przeciwwagą. W związku z tym może przenosić palety, skrzynie kratowe i inne nośniki ładunku o maksymalnej masie 1500 kg, transportować je do miejsca przeznaczenia i ustawiać na wysokości do 1600 mm.

Inteligentna i oszczędna koncepcja IGV otwiera nowe obszary zastosowań. Podczas, gdy pojazdy ONE są używane głównie do dostarczania materiałów w produkcji, OCF umożliwia realizację klasycznych zadań intralogistyki w zakresie obsługi towarów przychodzących i wychodzących, kompletacji i magazynowania zamówień, a także w produkcji – pod warunkiem, że transport odbywa się na paletach.

Podobnie jak ONE, również OCF wykorzystuje koncepcję napędu dookólnego. Dzięki temu może również przejeżdżać bokiem przez wąskie przejścia, skręcać w miejscu i manewrować w ciasnych przestrzeniach. Ta sama technologia akumulatorów litowo-jonowych (LiFePO4) zapewnia szybkie ładowanie i długą pracę – zaledwie trzy minuty ładowania wystarczają nawet na godzinę pracy.

Floty IGV można podłączyć do systemów oprogramowania klienta (LVR, ERP, WMS, MES itp.) z wykorzystaniem otwartego interfejsu API. Opcjonalny IO box pozwala na integrowanie infrastruktury zewnętrznej, na przykład bram przesuwnych i przenośników stacjonarnych w inteligentnym systemie sterowania. Moduł analityczny zapewnia użytkownikowi wszystkie istotne dane operacyjne i wskaźniki KPI.

Wielką zaletą jest również połączenie działania ONE i OCF w „roju”. Dla przykładu, gdy mniejsze pojazdy zapewniają dostawę materiałów na stanowiska montażowe lub korzystają z regałów e-Kanban, OCF może, korzystając z tego samego systemu sterowania i infrastruktury WiFi, przejąć transport palet.

Seria pilotażowa OCF została już pomyślnie przetestowana w Vorchdorf w Austrii. Produkcja seryjna rozpocznie się wkrótce, a pierwsze pojazdy OCF mają zostać dostarczone klientom w pierwszym kwartale 2021 roku.