Z sukcesem zakończyła się skomplikowana operacja przemieszczenia wielotonowego doku pływającego do nowo wybudowanej wnęki dokowej w Porcie Gdynia. To niecodzienne przedsięwzięcie, zrealizowane przez Grupę NDI, było najbardziej wymagającym etapem szeroko zakrojonej inwestycji hydrotechnicznej, która znacząco zwiększy możliwości operacyjne portu i PGZ Stoczni Wojennej. 

Nowa lokalizacja doku umożliwi kontynuację prac remontowych i modernizacyjnych jednostek Marynarki Wojennej RP, tworząc jednocześnie drogę do realizacji strategicznego projektu – budowy nowej obrotnicy w Porcie Gdynia. Przeniesienie doku oznacza dostosowanie infrastruktury do rosnących potrzeb portu oraz zwiększenie jego elastyczności operacyjnej. 

W ramach prac wykonano m.in. trzy nowe nabrzeża: Południowe (130 m), Wschodnie (43 m) i Północne (170 m). Wykonano również 424 pale CFA, 117 mikropali, pogrążono 179 pali rurowych oraz 578 ton elementów ścianki szczelnej kombinowanej. Zrealizowano także dwie dalby cumownicze o masie blisko 55 ton każda, a wnękę dokową wraz z przyległym akwenem pogłębiono do 16 metrów, wykonując ponad 120 tys. m³ robót czerpalnych. Do budowy wykorzystano ponad 6 000 m³ betonu i niemal 500 ton stali. 

Przed zakończeniem inwestycji, planowanym na 2025 rok, pozostaje jeszcze skrócenie Pirsu II oraz wykonanie prac czerpalnych w dotychczasowej lokalizacji doku pływającego. Udane przedsięwzięcie przemieszczenia doku to kolejna znacząca inwestycja Grupy NDI na rzecz rozwoju Portu Gdynia.

Fot. NDI