Polski producent opakowań dla e-commerce, przemysłu i branży motoryzacyjnej, odnotował istotny wzrost liczby klientów w regionie DACH (Niemcy, Austria, Szwajcaria). W drugim kwartale 2025 roku z produktów spółki skorzystało 97 klientów, co oznacza niemal trzykrotny wzrost względem analogicznego okresu roku poprzedniego (36 klientów).

Rozwój działalności w regionie DACH to efekt konsekwentnej realizacji strategii ekspansji i zmiany modelu sprzedaży wdrożonej w 2024 roku. Istotnym elementem tego procesu było utworzenie własnej spółki zależnej – MAZOP GmbH – z siedzibą w Monachium, która przejęła pełną odpowiedzialność za sprzedaż na rynku niemieckojęzycznym. Celem tej decyzji było zwiększenie kontroli nad procesem sprzedażowym, lepsze dostosowanie oferty do lokalnych oczekiwań oraz poprawa rentowności poprzez eliminację kosztów pośrednictwa.

Pomimo początkowych wyzwań związanych z budową struktur od podstaw oraz koniecznością poniesienia istotnych nakładów inwestycyjnych, wdrożony model przynosi wyraźne efekty. W pierwszym kwartale 2025 roku MAZOP obsłużył 65 klientów w regionie DACH, a w drugim kwartale liczba ta wzrosła do 97. Towarzyszy temu rosnąca wartość zamówień oraz sukcesywny wzrost sprzedaży flagowych produktów spółki, w tym opakowań membranowych Fixbox oraz zabezpieczeń piankowych.

W drugim kwartale 2025 roku MAZOP Group rozpoczął także sprzedaż opakowań przemysłowych w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. Nowy segment oferty kierowany jest do odbiorców z sektora przemysłowego i wyróżnia się wyższą marżowością w porównaniu do produktów dedykowanych branży e-commerce.

Decyzja o budowie własnej struktury sprzedażowej w Niemczech była wymagająca, ale konieczna, jeśli chcemy realnie budować naszą obecność w regionie DACH. Co istotne, w drugim kwartale rozpoczęliśmy również sprzedaż opakowań przemysłowych na tych rynkach. To segment, który przy mniejszej skali zamówień może zapewniać nam znacznie wyższą marżę niż klasyczne opakowania dla e-commerce

Paweł Kocyk, wiceprezes zarządu MAZOP Group SA

Region DACH pozostaje ważnym obszarem zagranicznej ekspansji MAZOP Group. Spółka obecnie dostarcza swoje produkty do 24 krajów, a sprzedaż zagraniczna odpowiada już za blisko 60% jej przychodów. W pierwszym kwartale 2025 roku MAZOP Group odnotował skonsolidowane przychody na poziomie 11,4 mln zł, co oznacza wzrost o 16% rok do roku. Zysk operacyjny EBITDA wyniósł 1,3 mln zł, notując ponad 2,5-krotny wzrost w porównaniu z analogicznym okresem 2024 roku. Zysk netto wyniósł blisko 0,5 mln zł wobec straty 0,2 mln zł rok wcześniej.

W maju 2025 roku MAZOP Group zadebiutował na rynku NewConnect, prezentując inwestorom skalowalny model biznesowy, silne fundamenty operacyjne oraz ambitne plany ekspansji międzynarodowej.

Fot. Mazop