Ascom IP-DECT jako rozwiązanie „enterprise” dla podmiotów z różnych sektorów przemysłu

Newralgiczne segmenty gospodarki muszą oferować zatrudnionym w nim pracownikom maksymalny poziom bezpieczeństwa oraz zapewnić niezawodną łączność z centralą firmy, a także między sobą nawzajem. Technologia IP-DECT, na której bazuje rozwiązanie Ascom, jest tańsza i prostsza we wdrożeniu niż alternatywne Wi-Fi, ale przede wszystkim oferuje stabilniejsze połączenie z bardzo wysoką odpornością na różnego rodzaju interferencje.

Możemy sobie wyobrazić zawody, w których konieczność dodzwonienia się czy poinformowania innej osoby o nagłym zdarzeniu jest nie tylko na przysłowiową wagę złota, ale wręcz decyduje o czyimś zdrowiu czy nawet życiu. Lekarze, pielęgniarki, pracownicy przemysłowi w strefie zagrożenia, pracownicy ochrony prowadzący interwencję czy osoby pełniące różne funkcje w obiektach tzw. infrastruktury krytycznej – wyposażeni w jeden z profesjonalnych telefonów serii Ascom (d41, d62, d81) – bez trudu powiadomią lub zostaną powiadomieni o zaistniałej niespodziewanie sytuacji, wezwą pomoc i zapobiegną nieszczęśliwemu wypadkowi.

– To bardzo istotne, aby pracownik wykonujący odpowiedzialne zadanie w miejscu odosobnienia miał wysoki komfort psychiczny, jaki daje mu niezawodny sprzęt, z którym pracuje. Technologia IP-DECT zapewnia taki komfort, ponieważ połączenie nawiązane za jej pośrednictwem jest bardzo stabilne nawet w obiektach przemysłowych czy trudno dostępnych lokalizacjach, gdzie inne systemy łączności mogą zawodzić. Jakość dźwięku podczas rozmowy jest bardzo wysoka, nawet gdy pracownik używa słuchawek nagłownych.

Dodatkową zaletą jest wzmocniona obudowa telefonów Ascom (szczególnie modelu d81 występującego także w wersji ATEX), dzięki czemu są one odporne na upadki oraz pracę w naprawdę bardzo trudnych warunkach. Wbudowany czujnik upadku i bezruchu z kolei sprawia, że pracownik, który na skutek wypadku pozostaje w bezruchu, ma szansę na szybką pomoc za sprawą aktywowanego automatycznie alarmu i skutecznego powiadomienia o jego zaistnieniu właściwych osób – wyjaśnia Rafał Szajczyk, Dyrektor Handlowy Ascom Wireless w firmie KONTEL, która jest wyłącznym dystrybutorem przemysłowych rozwiązań tej marki w Polsce.

Wdrożenie systemów łączności Ascom jest korzystne także z punktu widzenia przedsiębiorców. Rozwiązanie to bowiem, będące bardzo prostym we wdrożeniu, ma budowę modularną, co oznacza, że jest każdorazowo dostosowane do wielkości i potrzeb konkretnej firmy, a w przyszłości może być rozbudowywane w ramach jednego, spójnego systemu. Co więcej jest ono kompatybilne z wieloma systemami innych dostawców, współpracuje m.in. z praktycznie dowolną centralą telefoniczną klasy enterprise.

Każda stacja bazowa IP-DECT może obsłużyć osiem rozmów jednocześnie, a cały system może maksymalnie liczyć kilka tysięcy stacji bazowych, co daje niezawodną łączność nawet dla kilku tysięcy telefonów.

Technologia ta pozwala na jej wdrożenie również na tych obszarach, gdzie nie ma sieci IP, ponieważ specjalna brama IP-DECT umożliwia pracę stacji bazowych na zwykłych kablach o długości do 1,5 kilometra, dzięki czemu nie ma konieczności dodatkowego inwestowania w infrastrukturę informatyczną aby wdrożyć system IP-DECT Ascom.

ascom

Technologia IP-DECT jest także bardzo atrakcyjna z punktu widzenia zarządzania. Administrator systemu poprzez system Centralnego Zarządzania może z jednego miejsca i w tym samym czasie aktualizować oprogramowanie wszystkich telefonów podpiętych do systemu, ale też dzięki określonym szablonom dokonywać modyfikacji w obrębie konkretnych grup użytkowników, np. personelu szpitalnego, a wszystko to dzieje się podczas użytkowania telefonów.

Zdalne zarządzanie oznacza nie tylko wygodę dla użytkowników i administratorów, ale przede wszystkim oszczędność czasu i kosztów np. dojazdu technika, co w skali roku może być znaczącym punktem po stronie zaoszczędzonych wydatków.

Więcej informacji na stronie http://www.ascomwireless.pl/