Szkolenie: Total Productive Maintenance (TPM) – zarządzanie parkiem maszynowym w dobie kryzysu

5 listopada, godzina: 9:00-14:30, szkolenie online
Szkolenie: Total Productive Maintenance (TPM) – zarządzanie parkiem maszynowym w dobie kryzysu

Miejsce szkolenia:
interaktywne szkolenie online

Osoba prowadząca szkolenie: Adam Baśkiewicz
www.polskiprzemysl.com.pl/lean-management-w-produkcji/system-konserwacji-zapobiegawczej-urzadzen-produkcyjnych-t-card-jako-element-tpm/

Czas trwania:
6 godzin szkoleniowych + przerwy

Grupa docelowa:
osoby zainteresowane wykorzystaniem Total Productive Maintenance (TPM) w zarządzaniu.

Cena szkolenia:
250 PLN/netto (do ceny należy doliczyć 23% VAT)

Cel szkolenia:
praktyczne zapoznanie z narzędziami lean management zapewniającymi maksymalne wykorzystanie maszyn i urządzeń, nabycie umiejętności ciągłego doskonalenie czynności związanych z konserwacją urządzeń, zarządzaniem częściami zamiennymi oraz zespołowym wypracowaniem usprawnień w systemie utrzymania ruchu

Metodologia szkolenia:
wstęp teoretyczny, case studies, ćwiczenia indywidualne, ćwiczenia grupowe

Poziom szkolenia:
podstawowy

Kontakt w sprawie szkolenia: szkolenia@polskiprzemysl.com.pl

Ramowy program szkolenia:

– Strategie i założenia lean manufacturing
– Wprowadzenie do systemów wspomagających we wdrożeniu TPM – organizacja miejsca pracy System 5S, skrócenie czasu przezbrojenia SMED, Kaizen (ćwiczenie- case studies)
– Czym jest TPM – historia zarządzania,
– Określenie strategii TPM dla firmy,
– Rozwój koncepcji TPM – Breakdown Maintenance, Preventive Maintenance
– Rola Działu Utrzymania Ruchu,
– Sześć głównych strat,
– Wskaźnik efektywności TPM: (ćwiczenie – obliczenia)
efektywność wykorzystania czasu pracy maszyn OEE,
średni czas między awariami – MTBF(Mean Time Between Failures),
średni czas napraw – MTTR (Mean Time To Repair).
karta przebiegu pracy maszyny
– Gospodarka częściami zmiennymi
– Samodzielne przeglądy
– Standardy czyszczenie i konserwacji
– Metoda 5”W” – 5 x dlaczego? (ćwiczenie – case studies)


Adam Baśkiewicz 
Absolwent Politechniki Poznańskiej Wydziału Budowy Maszyn i Zarządzania. W branży FMCG przeszło 25 lat. Karierę zawodową zaczynał w firmie Fabryka Kosmetyków Pollena-Lechia S.A.W latach 1998-2008 w firmie Beiersdorf-Lechia S.A.  zajmował się m.in., planowaniem kosztów remontów i części zamiennych w Dziale Utrzymania Ruchu, następnie jako Proces Technology Leader zarządzał procesem pakowania i projektami inwestycyjnymi związanymi z wprowadzaniem nowych wyrobów na liniach produkcyjnych.Od roku 2009 zajmując stanowisko Menagera Operacyjnego w Beiersdorf Manufacturing Poznań Sp. z o.o. producenta między innymi kosmetyków NIVEA i Eucerin rozpoczął wdrażanie systemu Lean Manufacturing jako pierwszy zakład w koncernie Beiersdorf AG.W 2012 został Dyrektorem Zakładu w Obornikach Wielkopolskich i był również odpowiedzialny za wdrożenie Lean Manufacturing w Grupie CEDC, produkującej m.in. takie marki jak Bols, Soplica, Absolwent i Żubrówka.W 2014 roku rozpoczął pracę jako Lean Manufacturing Manager w firmie Wrigley Poland i był odpowiedzialny za koordynację procesu Lean w fabryce w Poznaniu oraz trenerem „Problem solving” i „FMOS – Factory Mars Operations System” – MARS University w Europie. Swoje doświadczenie w zakresie Lean zdobywał w Stanach Zjednoczonych i Europie współpracując i szkoląc się w firmach Solving Efeso, Coriolis Limited.Następnie swoją karierę kontynuował jako Dyrektor Generalny Grupy Foliarex sp. z o.o.W 2017 roku jeden z zakładów grupy Foliarex został nagrodzony „Diamentem Forbesa” (ranking najszybciej rozwijających się firm w Polsce).

Obecnie właściciel firmy AB Lean Concept – szkolenia i doradztwo, Kierownik studiów podyplomowych Lean Management na Wyższej Szkole Zarządzania i Bankowości w Poznaniu oraz Konsultant Kaizen Institute Poland.Jako wykładowca z tematyki Lean współpracujący z: Katedrą Zarządzania i Inżynierii Produkcji na Politechnice Poznańskiej, Wyższą Szkołą Bankową w PoznaniuPracował jako konsultant i trener dla kilkunastu zakładów, m. in.: Grupa Azoty, Primavera, VW, Stora Enso Poland S.A., Doellken, NGK Ceramics, TRW, Donako, LEK S.A., INEA, Toyota Poland, Biedronka.