W miejscowości Wilcza Góra pod Warszawą ruszyła budowa ultranowoczesnego, w pełni zrobotyzowanego centrum dystrybucyjnego Auchan Retail Polska. Obiekt ten ma wspierać obsługę klientów platformy e-commerce Auchan, wykorzystując zaawansowane rozwiązania Ocado Smart Platform, które bazują na unikalnych systemach automatyzacji, sztucznej inteligencji oraz uczenia maszynowego. Inwestycja ta znacząco wpłynie na optymalizację procesów i rozwój działalności online Auchan na polskim rynku.
Budowa centrum jest kolejnym krokiem w ramach współpracy Auchan z brytyjską firmą Ocado. W kwietniu tego roku sieć wdrożyła nową wersję sklepu internetowego, także bazującą na technologii Ocado, co zwiększyło wygodę zakupów oraz poziom personalizacji doświadczeń klientów.
Centrum dystrybucyjne Auchan zakłada także aspekty środowiskowe
Wdrożony system pozwoli lepiej zarządzać dostawami i konsolidować zamówienia, co ograniczy liczbę przejechanych kilometrów i zmniejszy emisję CO2. Automatyzacja pakowania zredukuje natomiast zużycie toreb i innych materiałów zabezpieczających. Budynek centrum otrzyma certyfikat BREEAM na poziomie „excellent” za przyjazność środowisku i wysoki komfort użytkowania. Będzie to także atrakcyjne miejsce pracy, oferujące możliwość rozwoju zawodowego dla obsługującej go załogi.
Jak działa rozwiązanie Ocado? Zerknijcie poniżej.
Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom magazyn znajdujący się w centrum Polski będzie mógł pomieścić większą liczbę produktów, oferując docelowo aż 40 tysięcy pozycji, w tym artykuły spożywcze, świeże oraz produkty niespożywcze. Centrum dystrybucyjne o powierzchni 16 tys. m² będzie wyposażone w specjalne strefy chłodnicze do przechowywania produktów wymagających szczególnych warunków, a zaawansowane systemy kontroli temperatury zagwarantują wysoką jakość i bezpieczeństwo żywności.
Nowy obiekt umożliwi również sprawniejszą realizację zamówień online – dostawy będą realizowane szybciej i w bardziej elastycznych terminach, z rozszerzoną opcją dostaw tego samego dnia. Dzięki temu zakupy staną się bardziej komfortowe dla klientów o szczególnych wymaganiach – opowiada firma Auchan.
Zaawansowane systemy zarządzania magazynem umożliwią bardziej precyzyjne kompletowanie zamówień, co minimalizuje ryzyko błędów. Automatyzacja procesów magazynowych pozwoli na zwiększenie liczby obsługiwanych zamówień, co zapewni efektywność nawet w okresach wzmożonego popytu.
Czytaj więcej: Jak system zarządzania magazynem wspiera procesy logistyczne LPP
„Śmiało możemy powiedzieć, że tak zaawansowane technologicznie centrum dystrybucyjne będzie prawdziwym game-changerem na polskim rynku – zwłaszcza jeśli chodzi o innowacyjne rozwiązania pozwalające na optymalizację kompletacji zamówień i zarządzania logistyką ostatniej mili”, komentuje Piotr Dopierała, dyrektor Supply Chain & Logistics w Auchan Retail Polska. Rozwój e-biznesu jest jednym ze strategicznych kierunków naszego rozwoju, dlatego inwestujemy w najbardziej innowacyjne dziś technologie naszej branży, stawiając na wykorzystanie rozwiązań oferowanych w ramach wprowadzanej przez nas systemowo Inteligentnej Platformy Ocado. Przygotowanie i realizacja tak zaawansowanej technologicznie inwestycji wymaga wyboru partnerów o szczególnie wysokich kompetencjach i odpowiednim doświadczeniu. Z prawdziwą satysfakcją możemy potwierdzić, że właśnie takich partnerów udało nam się pozyskać do współpracy – dodaje.
Generalnym wykonawcą inwestycji jest specjalizująca się w budowie nowoczesnych nieruchomości firma Goldbeck. Prace budowlane i instalacyjne zakończone zostaną w drugiej połowie 2025 r.
Czytaj więcej z archiwum o Goldbeck: Goldbeck – Nie ma parkingu – nie ma biznesu



