Wirtualna rzeczywistość w procesie przeprowadzania analizy geometrii 3D
NX Virtual Reality (VR) jest zintegrowanym narzędziem, które można uruchomić w środowisku NX przy zastosowaniu gogli VR HTC VIVE. Umożliwia ono podgląd modeli 3D oraz pozwala na przeprowadzanie analiz geometrii 3D.
Za pomocą kontrolerów i gogli możliwe jest przemieszczanie się w kierunku modelu, oddalanie od niego, a także przegląd dookoła jego powierzchni. Nie ma przeszkód, aby oglądać model z góry lub od spodu, obracać i skalować jego wielkość. Gogle umożliwiają także nawigację za pomocą przemieszczania się, zupełnie jak w realnym świecie – można chodzić, obracać się i rozglądać.
Selekcja i wskazywanie poszczególnych części odbywa się za pomocą wskaźnika. Dostępne są wszystkie atrybuty obiektu, a także takie operacje jak ukrywanie poszczególnych składników, czy dokonywanie przekrojów w interesujących miejscach.
Podczas wspólnej sesji VR z innym użytkownikiem, można wskazywać konkretne detale czy punkty konstrukcji, wymuszając zmianę punktu tak, aby wszyscy widzieli dokładnie to samo. Daje to inżynierom oraz projektantom unikalną perspektywę na ich projekty koncepcyjne. Z kolei klienci będą mogli zdecydowanie łatwiej wizualizować sobie i zrozumieć skalę wstępnego i finalnego projektu.
Okazją do zapoznania się z NX Virtual Reality są odbywające się w Sosnowcu targi TOOLEX.
Najnowsza wersja NX 12.0.2 – zwłaszcza w działce NX CAM – posiada moduły, które przełamują bariery zarówno w tradycyjnych metodach ubytkowych (frezowanie…) jak i obróbkach przyrostowych typu druk 3D tworzyw i metalu: Multi-Axis Deposition!