Odświeżony branding firmy B&R. Wywiad z Marią Gravesen i Lucą Galluzzi

To wielki dzień dla B&R i nowy początek – firma przeszła rebranding! Odświeżenie marki ma wyrażać wyjątkową tożsamość B&R w rodzinie ABB. Nowa identyfikacja wizualna pokazuje, że B&R i ABB ściśle współpracują, razem się umacniają i rozwijają. Zmiany idą w parze z wykorzystaniem nowych narzędzi cyfrowych. Marka ma teraz nowoczesny, przejrzysty wygląd, który pasuje do B&R, jako innowacyjnego eksperta w dziedzinie automatyzacji, ale pokazuje również, że B&R pozostaje B&R i z gotowością patrzy w przyszłość. Aby dowiedzieć się, co zmiany oznaczają dla klientów i partnerów firmy, spotkaliśmy się z kierownikiem ds. strategii marketingowej Marią Gravesen i dyrektorem sprzedaży Lucą Galluzzi.

B&R właśnie zaprezentowała odświeżony branding firmy. Dlaczego teraz?

Maria Gravesen: Odświeżanie marki to normalny, zdrowy proces, do którego większość firm wraca co kilka lat, a minęło trochę czasu, odkąd marka B&R przeszła jakiekolwiek poważne zmiany. Głównym jednak powodem, dla którego robimy to teraz, jest to, że mamy do opowiedzenia większą historię i potrzebujemy do tego odpowiednich narzędzi.

Co to za historia?

Luca Galluzzi: To ta, którą codziennie piszemy z naszymi klientami: ekscytująca przyszłość automatyzacji. Uwalniając potencjał cyfrowej transformacji, otwieramy nowe możliwości dla konstruktorów maszyn na dostarczanie nowych wartości swoim klientom, a dla producentów na reagowanie wobec wymagań konsumentów.

Gravesen: Na rynkach naszych klientów zmiany paradygmatu, które kiedyś zdarzały się raz na pokolenie, następują teraz co kilka lat. Ich potrzeby szybko się zmieniają, dlatego chcemy zapewnić większą przejrzystość i szybszy dostęp. Większa koncentracja naszej identyfikacji wizualnej na cyfryzacji sprawia, że jesteśmy bardziej elastyczni i responsywni dla naszych klientów.

Niektórzy z naszych czytelników mogą pomyśleć: Czy B&R nie powinno bardziej interesować się dostarczaniem produktów niż projektowaniem logo?

Galluzzi: W zupełności rozumiem to spojrzenie, ale mogę was zapewnić: traktujemy kwestie łańcucha dostaw bardzo poważnie i nadal robimy wszystko, co w naszej mocy, aby zminimalizować wpływ globalnego niedoboru komponentów na naszych klientów. I muszę powiedzieć: mimo całej tej frustracji inspirujące było obserwowanie, jak relacje z naszymi klientami umacniają się dzięki wspólnemu pokonywaniu tych wyzwań.

Gravesen: To prawda, jestem pewna, że bardziej zależy im na tym, co mówimy i robimy, niż na używanej przez nas czcionce.  Ale równie ważne, jak sam projekt, jest to, co reprezentuje – co zyskują nasi klienci, mając po swojej stronie połączone siły B&R i ABB.

Czy rebranding firmy to kolejny sposób na powiedzenie, że B&R staje się ABB?

Gravesen: B&R jest częścią rodziny ABB już od pół dekady, więc naturalnie nasz styl komunikacji to odzwierciedla. Ale, jak widać w tym magazynie, pomarańczowy kolor i marka B&R, którą nasi klienci znają i którym ufają, nie zniknęły. Jednocześnie osiągnęliśmy wizualną harmonię pomiędzy B&R i ABB, która lepiej odzwierciedla naszą ofertę: najbardziej kompletne portfolio robotyki, automatyki i oprogramowania na świecie.

Galluzzi: Nowy design podkreśla zaangażowanie ABB w B&R i nasze wspólne wartości. Podobnie jak idea, że innowacja pochodzi ze współpracy – jest głęboko zakorzenione w naszym DNA jako firmy. Bliskość z naszymi klientami zawsze była naszą największą siłą i inspirowała nas do przekraczania granic w dążeniu do ich przewagi konkurencyjnej. Będąc częścią rodziny ABB, nadal kierujemy się tymi samymi wartościami i jesteśmy w stanie stosować je na większą skalę niż kiedykolwiek.

Czyli B&R nie zmienia swojej filozofii?

Gravesen: Dokładnie. Ostatecznie mówimy o zmianach w typografii i grafice, a nie o wizji i wartościach. Siła ABB daje nam lepszą pozycję do robienia rzeczy, z których nasi klienci nas znają.

Galluzzi: B&R w przeciągu lat ciągle ewaluował, od startupu wynajmującego powierzchnię w lokalnym banku do ważnego gracza na arenie światowej. Jesteśmy dumni, że możemy kontynuować tę ewolucję jako serce biznesu automatyki maszyn ABB – i cieszymy się, że możemy razem z naszymi klientami rozwijać się i wkraczać w świetlaną przyszłość.

br logo new