Tokarki RAFAMET-u w bukaresztańskim metrze

Autor:
|
Kategoria: Wiadomości z kraju

Wyprodukowane w Kuźni Raciborskiej tokarki podtorowe typu UGE 180 N jeszcze w tym roku będą służyć do regeneracji kół pojazdów, należących do taboru w metrze w stolicy Rumunii. Ważnym elementem, mającym wpływ na dostosowanie konstrukcji do konkretnych wymagań klienta jest fakt, że warsztaty naprawcze bukaresztańskiego metra znajdują się pod powierzchnią ziemi. – Takie usytuowanie warsztatów stanowi dla nas pewne wyzwanie, do zagospodarowania mamy bardzo ograniczoną przestrzeń – mówi Stanisław Stefaniszyn, kierownik sprzedaży firmy RAFAMET S.A. I dodaje: – Nasi inżynierowie zdołali dostosować konstrukcję maszyn do tych specyficznych wymagań, dzięki czemu to właśnie RAFAMET zdobył zlecenie, pokonując silną konkurencję m.in. z Niemiec. Nie bez znaczenia była także wcześniejsza, udana współpraca z firmą Alstom Transport i otrzymane od niej referencje.

Użytkownikiem końcowym tokarek typu UGE 180 N będzie spółka METROREX, operator bukaresztańskiego metra. W warsztacie naprawczym zlokalizowanym na mecie jego trzeciej linii pracuje już tokarka typu UBF 112 N, którą cztery lata temu u producenta z Kuźni Raciborskiej zamówili przedstawiciele firmy Alstom Transport. Międzynarodowy koncern, z siedzibą we Francji, świadczy m.in. usługi w zakresie serwisu i utrzymania w ruchu pojazdów należących do spółki METROREX.

UGE 180N