Ruukki znacząco rozszerza globalną sieć sprzedaży stali specjalnych

Ruukki znacząco rozszerza globalną sieć sprzedaży stali specjalnych

26/06/2013

Ruukki rozwija swoją globalną sieć sprzedaży stali specjalnych, otwierając nowe biura i zatrudniając ponad 40 ekspertów, którzy wzmocnią sprzedaż i zaplecze techniczne firmy. Rozwój branży stali specjalnych trwa obecnie intensywnie w Azji, Afryce, obu Amerykach a także w Europie.

Celem Ruukki jest posiadanie sieci sprzedaży obejmującej wszystkie najważniejsze obszary rynku, także w celu efektywnego wsparcia istniejącej sieci partnerów. Ruukki zatrudni nowych pracowników na kontynencie amerykańskim, w Afryce, Chinach, na Bliskim Wschodzie, w Azji Południowo-Wschodniej i w Australii. Co warte podkreślenia, w Europie Ruukki będzie rekrutować nowych specjalistów ds. sprzedaży niemal we wszystkich krajach, w których prowadzi obecnie działalność, nie wykluczając Polski i Niemiec czy pozostałych krajów Europy Środkowo-Wschodniej.

Biznesowym celem Ruukki na ten rok jest rozwinięcie i umocnienie oferty stali specjalnych takich jak stale wysokowytrzymałe, trudnościeralne i stale powlekane. Jednocześnie firma dąży do zwiększenia globalnej sprzedaży tego typu stali. Oznacza to między innymi wzrost i dywersyfikację sieci dystrybucji oraz znaczne wzmocnienie organizacji sprzedaży. Tej wiosny Ruukki otworzyło nowe biura sprzedaży m.in. w Toronto i stolicy Chile – Santiago.

– Bycie bliżej naszych klientów – także w aspekcie geograficznym – pozwoli nam na jeszcze szybsze i bardziej elastyczne dostarczanie usług niż dotychczas. Pośród wszystkich branży wykorzystujących stale specjalne, budownictwo oraz górnictwo zapewnia nam znaczący potencjał wzrostu zarówno na rynkach rozwiniętych, jak i wschodzących. Wzmocnienie usług wsparcia technicznego Ruukki pozwoli nam oferować fachowe doradztwo i zapewni współpracę z coraz większą liczbą klientów – mówi Thomas Hörnfeldt, Wiceprezes ds. Stali Specjalnych i Międzynarodowej Sprzedaży w Ruukki Metals.

Specjalizacja Ruukki w branży stalowej, okazała się sukcesem. Rentowność sprzedaży stali specjalnych jest wyraźnie wyższa niż standardowych produktów a jej wahania cenowe są mniejsze.

W ostatnich latach Ruukki postawiło na specjalizację produktów w ramach jednej platformy, dzięki czemu posiada obecnie dobrą pozycję na rynku i silne marki stali specjalnych takich jak Raex, Optim, Laser i Ramor. Sukces w obecnym środowisku biznesowym wymaga coraz bardziej zaawansowanej i szybszej specjalizacji.