Promotech zwiększa sprzedaż narzędzi w Zatoce Perskiej

Kategoria: Wiadomości z kraju

Spadki cen ropy nie przeszkadzają Promotechowi w ekspansji na rynkach państw Zatoki Perskiej. Spółka liczy na dobrą koniunkturę w branży związanej z wydobyciem gazu ziemnego i inwestycje w infrastrukturę w tym regionie.

W styczniu białostocki eksporter narzędzi i urządzeń spawalniczych wziął udział w targach branży spawalniczej SteelFab 2016 w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Największym zainteresowaniem zwiedzających cieszyły się podstawowe wyroby Promotechu do małej mechanizacji przy produkcji konstrukcji stalowych – wiertarki elektromagnetyczne, ukosowarki i wózki spawalnicze.

Nasza reputacja w tym asortymencie na rynkach państw Zatoki Perskiej jest naprawdę fantastyczna – mówi Bohdan Zaleski, wiceprezes Promotechu ds. sprzedaży.
Spółka zaprezentował też jedną ze swoich dużych maszyn – WA, czyli 12-metrowego robota do spawania długich belek stalowych

– To nadal nowość, która budzi duże zainteresowanie, szczególnie w Zjednoczonych Emiratach Arabskich – dodaje Bohdan Zaleski. – Trochę gorzej jest w krajach, które mocniej odczuwają skutki aktualnych cen ropy np. Arabia Saudyjska czy Bahrain. Jednak wiele wskazuje na to, że w 2016 roku uzyskamy pierwsze instalacje naszych dużych systemów poza granicami ZEA.

Fot. Promotech

Fot. Promotech

Podczas targów spółka dopracowała współpracę z kilkoma nowymi poważnymi partnerami w Arabii Saudyjskiej, Kuwejcie i ZEA.
– Muszę powiedzieć, że przed targami Steelfab byłem mocno zaniepokojony o nasze wyniki na tych rynkach w tym roku – mówi Bohdan Zaleski. – Teraz jestem przekonany, że pomimo rekordowych obrotów w ubiegłym, rok 2016 będzie jeszcze lepszy. Stanie się to za sprawą naszej coraz lepszej reputacji w tym regionie, nowych partnerów handlowych i serwisowych oraz dzięki naszej ofercie, poszerzonej o nowe urządzenia.

Mimo, że wielu klientów spółki to przedstawiciele branży przetwórstwa naftowego, Promotech nie obawia się, że spadek cen ropy będzie miał szczególny wpływ na obroty spółki na rynku państw Zatoki Perskiej. Lokalne firmy podchodzą do tego problemu bardzo spokojnie.

– Arabowie dobrze rozumieją, że są to zjawiska makroekonomiczne, które wykazują się stałą oscylacją – jeśli cena teraz spada, to kiedyś będzie rosła i odwrotnie – tłumaczy Bohdan Zaleski. – Poza tym jest dość dobra sytuacja w dziedzinie inwestycji w wydobycie gazu naturalnego oraz szereg infrastrukturalnych projektów, które napędzają lokalne gospodarki. Jeśli chodzi o sam Dubaj to dawno nie widziałem tylu dźwigów w jednym mieście.

Tegoroczne targi Steelfab 2016 były dla białostockiego eksportera bardzo udane – spółka stała się tam już stałym wystawcą i rozpoznawalną firma.
– W ubiegłym roku gościliśmy w naszej fabryce kilkanaście delegacji z tego regionu, co przełożyło się na zwiększoną sprzedaż. W tym roku będzie jeszcze więcej pracy – przewiduje Bohdan Zaleski.

Odbywające się w Sharjah styczniowe targi Steelfab to jedna z najważniejszych branżowych imprez na świecie. Skupia ponad 300 wystawców z różnych stron świata, prezentujących maszyny i urządzenia do cięcia i obróbki metali. Promotech wziął udział w targach już po raz szósty.