Rafamet dostarcza obrabiarkę podtorową na rynek kolumbijski

|

28 stycznia na terenie zakładu odbył się wstępny odbiór obrabiarki podtorowej UGE 400 N, zakontraktowanej jesienią 2012 r. Maszyna trafi do międzynarodowego koncernu zajmującego się wydobyciem, składowaniem i transportem węgla.

W odbiorze uczestniczył Roy Collins, przedstawiciel klienta oraz Gustavo Arias-de Greiff, przedstawiciel handlowy RAFAMETU na Kolumbię. – Maszyna wygląda bardzo dobrze. Jestem zadowolony z tego, co tu zobaczyłem, zarówno z wyglądu maszyny, jej działania, dokumentacji, jak i całego zakładu. Jestem pod wrażeniem potencjału RAFAMETU, jego zdolności produkcyjnych oraz zaplecza technicznego a także organizacji pracy i stosowanych tu środków bezpieczeństwa – powiedział R. Collins, dyrektor serwisu technicznego w firmie, która zakupiła tokarkę.

– To pierwsza sprzedana maszyna do Kolumbii od ponad 30 lat i jest to bardzo istotne wydarzenie, ponieważ dzięki niemu pojawiła się możliwość sprzedaży kolejnych obrabiarek a także pozyskania referencji przy ubieganiu się o kontrakty na rynkach Ekwadoru czy Gwatemali – powiedział obecny przy odbiorze Gustavo Arias de Greiff.

– Odbiór maszyny przebiegł bardzo sprawnie i bez zastrzeżeń. Cieszy nas także to, że klient był pod wrażeniem całej naszej firmy, produkowanych tu maszyn, wyposażenia, potencjału. Jego opinia potwierdza pozycję RAFAMETU w świecie, w zakresie produkcji obrabiarek dla kolejnictwa – podsumował odbiór Stanisław Stefaniszyn z RAFAMET S.A., odpowiedzialny za rynki Ameryki Łacińskiej. – W latach 70. sprzedaliśmy tam kilka obrabiarek, z czego dwie pracują do dziś. Tym kontraktem RAFAMET powraca na kolumbijski rynek. Tamtejszy przemysł, w tym kolejowy, dopiero przygotowuje się do większych inwestycji. Liczymy na to, że dzięki tej maszynie zwrócimy uwagę potencjalnych klientów na naszą firmę i uda nam się pozyskać kolejne kontrakty – powiedział S. Stefaniszyn.

Obrabiarka typu UGE 400 N jest podtorową tokarką specjalną, sterowaną numerycznie, przeznaczoną do obróbki profili kół jezdnych zestawów pojazdów szynowych. Jej zasadniczym przeznaczeniem jest profilowanie kół ciężkich pojazdów szynowych, bez konieczności demontażu zestawów z pojazdu. Zapewnia to radykalne skrócenie czasu wyłączenia pojazdu z ruchu, przez co znacznie wzrasta efektywność jego eksploatacji. Zastosowanie dodatkowego wyposażenia specjalnego umożliwia regenerację powierzchni ciernych tarcz hamulcowych.

Wkrótce, po załatwieniu wszystkich formalności, maszyna zostanie zdemontowana i drogą morską wysłana do Kolumbii. Jej montaż przewidziany jest na przełom kwietnia i maja 2014 r.