Pokolenie Y: biznes powinien być bardziej etyczny

Pokolenie Y: biznes powinien być bardziej etyczny

23/02/2015

Jak wynika z globalnego badania „The 2015 Deloitte Millennial Survey. Mind the gaps” pokolenie Y, które w ciągu najbliższych 10 lat stanowić będzie 75% siły roboczej, widzi ogromną różnicę pomiędzy oczekiwaniami wobec firm, związanych ze społecznościami lokalnymi, a ich rzeczywistym działaniem. Pomimo tego, że 73% przedstawicieli tego pokolenia uważa, że biznes ma pozytywny wpływ na społeczeństwo, to jednocześnie 75% uznaje, że skupia się on przede wszystkim na własnych produktach i zyskach, a nie ogólnym rozwoju. – Badanie pokazało wyraźnie, że pokolenie Y nie ma złudzeń, co do zbyt małej roli, którą dziś w życiu społecznym odgrywa biznes. Co ciekawe, o pozytywnym wpływie biznesu, w większym stopniu przekonani są młodzi ludzie z rynków wschodzących, gdzie taką odpowiedź wybrało 82% badanych. W krajach rozwiniętych było to o 20 p.p. mniej –mówi Jacek Kuchenbeker, Starszy Menedżer w Dziale Zarządzania Ryzykiem Deloitte, a także ekspert w zespole Sustainability Services Central Europe.

Raport Deloitte stwierdza, że  tylko 28% przedstawicieli pokolenia Y jest zdania, że ich obecny pracodawca w pełni wykorzystuje ich potencjał. W krajach rozwiniętych jest to zaledwie 23%. Oprócz tego globalne koncerny są dla osób urodzonych w latach 80-tych i 90-tych znacznie mniej atrakcyjnym miejscem pracy w krajach rozwiniętych (35%) niż na rynkach wschodzących (51%). Raport został opublikowany przez Deloitte w Stanach Zjednoczonych. Badaniem objęto następujące kraje (podzielone na dwie kategorie: kraje rozwinięte i rozwijające się): Argentyna, Brazylia, Chile, Chiny, Kolumbia, Indie, Indonezja, Meksyk, Malezja, Tajlandia, Singapur, Peru, Filipiny, Rosja, Republika Południowej Afryki, Korea Południowa, Turcja, Australia, Belgia, Kanada, Francja, Niemcy, Włochy, Japonia, Holandia, Hiszpania, Szwajcaria, Wielka Brytania, Stany Zjednoczone.