Jak zmniejszyć hałas w call center?

Jak zmniejszyć hałas w call center?

08/09/2015

Obecnie w Polsce działa niemal 80 dużych obiektów call center. Infolinie swoją siedzibę często lokują w nowoczesnych biurowcach. Pomimo tego częstym problemem, występującym w tego typu miejscach pracy jest nadmierny hałas. Kwestia właściwej akustyki zaczyna być dostrzegana nie tylko jako wymóg związany z BHP, ale też jako element wizerunkowy firmy. Duże znaczenie w tego typu sytuacjach mogą mieć m.in. sufity podwieszane. – Są one najbardziej efektywnym i szybkim sposobem na kształtowanie odpowiedniej akustyki wnętrz, tak by pracownicy po kilku godzinach nie czuli się zmęczeni nadmiernym hałasem – mówi Maciej Kiepal, szef sprzedaży w polskim oddziale firmy Armstrong, będącej jednym ze światowych liderów rynku akustycznych sufitów podwieszanych. I dodaje: – Przy wyborze akustycznych płyt sufitowych kierować należy się poziomem pochłaniania dźwięków, ale też izolacyjnością. Wysoki poziom izolacyjności sprawia, że dźwięki nie przenoszą się pomiędzy pomieszczeniami. Ma to znaczenie szczególnie w nowoczesnych biurach klasy A, gdzie ścianki działowe są cienkie, a pod podnoszoną podłogą i poniżej stropu mamy wolną przestrzeń techniczną skrywającą instalacje.

Do rozwiązań, które mogą wpłynąć na obniżenie hałasu w call center zaliczyć można zmniejszenie w miarę możliwości hałasów dochodzących z zewnętrz oraz dźwięków wydawanych przez urządzania techniczne w biurze i budynku. Duże znaczenie mogą mieć również rozwiązania organizacyjne, np. właściwe rozmieszczenie stanowisk pracy, tworzenie oaz ciszy, czy też w miarę możliwości ograniczenie pracy w hałasie poprzez rotację pracowników pomiędzy różnymi stanowiskami.