Grupa Radpol zwiększa sprzedaż

Grupa Radpol zwiększa sprzedaż

25/03/2015

Specjalizująca się w produkcji zaawansowanych technologicznie produktów dla energetyki, ciepłownictwa, a także instalacji wodnych, kanalizacyjnych i gazowych Grupa Radpol, w 2014 roku uzyskała skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 205,4 mln zł – o 27 mln zł więcej (15%) niż w 2013 roku. Zysk netto firmy osiągnął poziom 9,56 mln zł, przy 15,31 mln zł rok wcześniej. Wpływ na to miały m.in. różnice kursowe odnotowane przy zbliżonych kosztach obsługi długu, a także wzrost amortyzacji w wyniku realizacji dużych inwestycji w ostatnich latach. – W minionym rozwinęliśmy sprzedaż w kraju, jak również umacnialiśmy pozycję za granicą w kluczowych branżach związanych z przesyłem mediów. Zakończyliśmy też prace inwestycyjne w Rurgazie, co pozwoliło na uruchomienie nowej linii technologicznej do produkcji rur z polietylenu i polipropylenu w pełnym zakresie średnic do 1.000 mm oraz wydziału preizolacji. Dzięki temu odnotowaliśmy wzrost sprzedaży systemów rurowych do przesyłu mediów. Ten segment produkcji osiągnął w 2014 roku największy udział w strukturze przychodów grupy Radpol, bo aż 32% – mówi Daniel Dajewski, prezes zarządu Radpol SA. I dodaje: – Z kolei wprowadzenie do oferty innowacyjnych rur preizolowanych z barierą dyfuzyjną pozwala nam na budowanie istotnych przewag konkurencyjnych w branży ciepłowniczej i oferowanie kompleksowych systemów przesyłowych w tym obszarze

W tegorocznych planach strategicznych Radpolu znajduje się przebudowa struktur organizacyjnych, w tym pionu handlowego i przejście z modelu zakładowego na dywizyjny, poprzez wydzielenie czterech dywizji w ramach Grupy: energetyki, ciepłownictwa, wod-kan-gaz i eksportu. Oprócz tego firma zamierza rozwijać sprzedaż zarówno w Polsce, jak i na rynkach międzynarodowych. – Wzrost eksportu chcemy uzyskiwać szczególnie w oparciu o wysokomarżowe produkty termokurczliwe i asortyment dla ciepłownictwa. Będziemy dążyć również do zwiększania udziału w przychodach naszych nowości, w tym produktów sieciowanych radiacyjnie o dużych średnicach oraz innowacyjnych rur preizolowanych z barierą dyfuzyjną – podkreśla Daniel Dajewski.