Grupa PKP wdrożyła system Microsoftu

Grupa PKP wdrożyła system Microsoftu

14/01/2014

Jego celem jest ułatwienie i usprawnienie komunikacji pomiędzy pracownikami, a także sprawniejsze organizowanie spotkań. W efekcie wdrożenie pozwolić ma na większą efektywność i koordynację działań spółek. Z tego względu Grupa PKP korzysta z platformy Microsoft, służącej do budowy systemu komunikacji i współpracy, opierającej się na wdrożeniu Active Directory oraz środowisk SharePoint, Exchange i Lync, a także platformy Microsoft Forefront Identity Manager 2010.

Platforma umożliwić ma Grupie PKP m.in. na szybkie nawiązywanie kontaktu pomiędzy pracownikami. Pozwoli także na sprawdzenie, czy dana osoba jest w określonym momencie dostępna. Synchronizować będzie także kontakty w książkach adresowych i sprawdzać kalendarz. Oprócz tego aplikacje komunikacyjne w telefonach komórkowych pozwolą na sprawniejsze prowadzenie codziennych spraw i wymianę opinii. – Grupa PKP jest dużą organizacją, składającą się z wielu podmiotów. Uznaliśmy, że dla dalszej poprawy współpracy w ramach Grupy niezbędne jest wdrożenie wspólnej infrastruktury komunikacyjnej. Zdecydowaliśmy się na systemy Microsoft usprawniające komunikację, aby przy kilku blisko współpracujących spółkach i pracownikach na terenie niemal całego kraju zagwarantować wyższą efektywność i komfort wykonywania codziennych obowiązków – mówi Adam Filutowski, Dyrektor Zarządzający ds. Informatyki i Telekomunikacji w Grupie PKP.