Copernicus Masters – europejski konkurs na biznesowe wykorzystanie danych satelitarnych

Copernicus Masters – europejski konkurs na biznesowe wykorzystanie danych satelitarnych

14/03/2014

W dniach od 15 kwietnia do 13 lipca zgłaszać można swoje aplikacje i usługi biznesowe, związane z danymi z obserwacji Ziemi, do międzynarodowego konkursu Copernicus Masters. Głównym tematem konkursu są pomysły na wykorzystanie danych satelitarnych. Nagrodami w Copernicus Masters, którego organizatorem jest Europejska Agencja Kosmiczna, niemiecka agencja DLR, bawarskie Ministerstwo Gospodarki, T-Systems GmbH oraz Centrum Aplikacyjne w Oberpfaffenhofen, są nie tylko gratyfikacje finansowe, ale również pomoc w realizacji zwycięskich projektów, a także dostęp do danych oraz możliwość skorzystania z programu inkubacji biznesowej – jednego z dziewięciu w Europie ośrodków inkubacji ESA (Business Incubation Centres, BICs). W ubiegłym roku główną nagrodę zdobył system sterowania samochodami bazujący na zobrazowaniach radarowych „Landmark Navigation”.

Jak twierdzą analitycy Ministerstwa Gospodarki, wśród polskich firm i instytutów, które mają duże szanse w konkursie wymienić należy w pierwszej kolejności Instytut Geodezji i Kartografii (IGiK), który m.in. zajmował się rozwojem metod bezkontaktowego pozyskiwania danych o środowisku geograficznym. W konkursie wziąć może także udział Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej (IMiGW), zakłady naukowo-badawcze w Państwowym Instytucie Geologicznym (PIG), w Instytucie Badawczym Leśnictwa (IBL), Instytucie Ekologii Terenów Uprzemysłowionych (IETU), Instytucie Uprawy, Nawożenia i Gleboznawstwa (IUNG), i w Instytucie Oceanologii PAN (IO PAN), a także firmy komercyjne, działające na krajowym i europejskim rynku.