Comarch uruchomił „IoT Lab” w Czyżynach

Autor:
|
Kategoria: Wiadomości

Jak informuje Spółka: „Comarch uruchomił na początku 2017 roku w swoim kampusie w Specjalnej Strefie Ekonomicznej w Czyżynach nowoczesną halę laboratoryjno-produkcyjną „IoT Lab”. Tym samym zakończył się kolejny etap w rozwoju spółki, umacniający pozycję Comarch w branży ICT zarówno na polskim rynku, jak i poza granicami kraju. Dodatkowo w firmowym kampusie do użytku zostało oddane centrum przechowywania  i przetwarzania danych.

Uruchomienie „IoT Lab” oraz zakup specjalistycznego sprzętu da możliwość realizacji prac badawczo-rozwojowych, prowadzenia wstępnych badań i tworzenia koncepcji produktu, projektowania mechanicznego oraz 3D, projektowania elektroniki, tworzenia i testowania rozwiązań klasy embedded software a w konsekwencji prototypowania oraz produkcji urządzeń elektronicznych dla IoT i Telemedycyny.

Rozbudowa własnej infrastruktury pozwoli stworzyć Comarch ponad 400 nowych miejsc pracy w obszarach Internetu Rzeczy, rozwiązań IT dla medycyny oraz analizy danych.

krakow-comarch-fot-piotr-krajewski-1-jpg-lq_w_sse6_5d3_8901

Czym jest Comarch IoT Lab?

Comarch stworzył holistyczny ekosystem, który ma wyjść naprzeciw potrzebie szybkiego i efektywnego wprowadzenia rozwiązań Internetu Rzeczy do dowolnego urządzenia elektronicznego czy aplikacji. Wszystkie niezbędne kompetencje kumuluje Comarch IoT Lab.

Pod jednym dachem zgromadzono zasoby pozwalające na przeprowadzenie wstępnych badań i stworzenie koncepcji produktu, projektowanie mechaniczne oraz 3D, projektowanie elektroniki, opracowanie software’u, prototypowanie i niskoseryjną produkcję. Koncepcja IoT Lab zapewnia całkowitą kontrolę nad procesem R&D, poufność informacji oraz szybki proces NPI (New Product Implementation –  Wdrażanie Nowych Produktów).

IoT Lab w pełni korzysta z zasobu wiedzy i doświadczenia Grupy Comarch, odnoszącego się do procesu tworzenia oprogramowania. Kompetencje te zostały uzupełnione przez zespoły projektowe oraz aktywa produkcyjne, pozwalające na szybką produkcje małych i średnich serii.

IoT Lab jest w stanie szybko opracować i wdrożyć rozwiązania zindywidualizowane, oparte na specyficznych wymaganiach klienta. Comarch Technologies stworzył szereg gotowych elementów systemów IoT, takich jak radiowe moduły komunikacyjne, urządzenia agregujące ruch z sensorów i urządzeń wykonawczy, zestaw narzędzi programistycznych wraz z platformą do przetwarzania danych w chmurze. W ten sposób tworzenie całego systemu od podstaw nie zawsze jest konieczne. – Inwestycja wiązała się ze stworzeniem bardzo nowoczesnej hali do prototypowania oraz produkcji krótkich serii urządzeń elektronicznych. Park maszynowy obejmuje nie tylko maszyny do produkcji, ale również do zaawansowanych testów. Klient, przychodzący do Comarch z pomysłem rozwiązania IoT, dostaje kompleksową ofertę realizowaną później pod jednym dachem. Dzięki pełnemu nadzorowi całego procesu, Comarch może zagwarantować wysoki standard wykonania, zgodność ze standardami bezpieczeństwa, pełną kompatybilność SW i HW oraz tajemnicę technologiczną – mówi Mariusz Lasek, prezes Comarch Technologies.

 

Bezpieczeństwo danych pod kluczem

Comarch zdecydował się na uruchomienie kolejnego ośrodka data center, ponieważ zapotrzebowanie wśród małych, średnich i dużych przedsiębiorstw na usługi przechowywania danych stale rośnie.Coraz więcej firm decyduje się na przeniesienie oraz hosting tworzonych informacji właśnie w profesjonalnych ośrodkach, które zapewnią bezpieczeństwo gromadzonych danych.

Nowy ośrodek data center oferuje klientom środowisko do przechowywania danych, relokację i konsolidację infrastruktury, a także swobodne przetwarzanie danych w chmurze prywatnej. Kompleksowe usługi uwzględniają również usługi bezpieczeństwa logicznego oraz backupu danych. Ponadto do dyspozycji klientów są łącza WAN i nielimitowany dostęp do Internetu, a także usługi z zakresu VoIP over cloud i dynamicznej architektury Infrastructure as a Service (IaaS), Platform as a Service (PaaS), Software as a Service (SaaS) oraz Disaster Recovery Center (DRC). Wszystkie usługi objęte są rygorystycznym SLA (Service Level Agreement), dzięki czemu klienci mają zapewnione pełne bezpieczeństwo finansowe oraz wysoką jakość usług. Ośrodek spełnia standardy TIER 3 i ma zapewniony dostęp do dedykowanych linii światłowodowych (oraz innych mediów telekomunikacyjnych), a także  węzłów czołowych operatorów telekomunikacyjnych o zasięgu krajowym i międzynarodowym, m.in.: TeliaSonera, Deutsche Telecom, Level 3, Vodafone, czy T-Systems. Obiekt wyposażony jest w wysokiej klasy rozwiązania infrastrukturalne oraz nowoczesne systemy bezpieczeństwa zarówno fizycznego (-CCTV, kontrola dostępu, systemy antywłamaniowe), jak również środowiskowego (UPS, agregaty prądotwórcze, systemy przeciwpożarowe, klimatyzacja itp.).