Galerie handlowe obniżają poziom hałasu

Autor:
|
Kategoria: Uncategorized

– Jednym z głównych powodów zmian jest podnoszenie komfortu zakupów i spędzania czasu. Te czynniki zaczynają być istotne także w rywalizacji pomiędzy centrami w poszczególnych miastach – mówi Maciej Kiepal, szef sprzedaży w polskim oddziale firmy Armstrong produkującej akustyczne sufity podwieszane montowane w sklepach i galeriach handlowych. Jak wynika z badań, przeprowadzonych przez Armstrong, w najbliższych latach nie będzie powstawać tak wiele dużych obiektów handlowych, jak było w ostatnich latach. Wiele z nich będzie jednak modernizowanych. Jest tak z tego względu, że e-handel coraz mocniej obniża liczbę odwiedzających sieci handlowe i galerie, a klienci stali się bardziej wymagający. Coraz bardziej też cenią sobie komfort zakupów. Wzrasta więc liczba modernizowanych obiektów handlowych. Jest to wyraźny trend na 2016 rok.

Według prognoz, w tym roku wartość e-handlu wzrośnie w Polsce o 15 procent, osiągając poziom ok. 38 mld zł. W związku z tym deweloperzy i zarządcy myślą o swoich centrach handlowych nie tylko w kontekście zakupów, ale również miejsc, gdzie można przyjemnie spędzić czas, zjeść obiad i spotkać się ze znajomymi. Nowe funkcje wymagają specjalnej oprawy, odpowiedniego klimatu wnętrz, który tworzą elementy wystroju jak sufity, oświetlenie czy elementy małej architektury. Standardem stały się strefy darmowego Wi-Fi, coraz częściej galeria wyposażona jest w beacony. Nowinki technologiczne jednak już nie wystarczają. Ważny jest przede wszystkim komfort odwiedzających. Podstawowe znaczenie ma w tym przypadku eliminacja nadmiernego hałasu. – O ile kilka lat temu w ramach renowacji wymieniano głównie instalacje techniczne, by przystosować obiekt do nowych wymogów bezpieczeństwa i sanitarnych, to dziś zmiany podążają w kierunku dbania o samopoczucie odwiedzających. Stąd główny nacisk na przyjazną akustykę i designerski wystrój – stwierdza Maciej Kiepal. – Klimat wnętrz musi sprawić, że będziemy chcieli tu spędzić dużo czasu. A nadmierny hałas raczej nie zachęca do pozostania w galerii czy sklepie na dłużej.

maciej_kiepal_armstrong_www