Przewoźnicy muszą postawić na jakość

Przewoźnicy muszą postawić na jakość

27/05/2015
|

Polska branża transportowa na Zachodzie swoją przewagę konkurencyjną przez lata budowała przede wszystkim na niższych kosztach usług. W ten sposób zdobyła jedną czwartą udziału w międzynarodowym transporcie drogowym w UE. Ostatnie wydarzenia związane z płacą minimalną w Niemczech pokazują, że o naszej konkurencyjności może przesądzić jedna decyzja polityczna. Najwyższy czas postawić na jakość i pokazać, że polscy przewoźnicy to rzetelne i godne zaufania firmy, którym można powierzyć każdy ładunek, nawet za nieco wyższą cenę.

To spore wyzwanie, bo na Zachodzie wciąż funkcjonuje sporo niekorzystnych dla polskich firm stereotypów. Zmienić to ma projekt „Polish Carriers Elite”. Pomysł powstał w głowach pracowników systemu Trans.eu.

Jak to działa?
Żeby zapracować na miano dobrego przewoźnika, nie wystarczy już po prostu umieć przewieźć ładunek z jednego miejsca do drugiego. Od pewnego czasu poprzeczka zawieszona jest dużo wyżej i obejmuje szereg wymogów związanych z wiarygodnością, rzetelnością i transparentnością. Z ich spełnieniem nasze rodzime firmy nie mają problemu. Na chwilę obecną mniej więcej 1800 przedsiębiorstw zostało wyróżnionych certyfikatem Trans Certified Carrier – międzynarodowym znakiem jakości w transporcie. Kierowcy chętnie akcentują swoje pochodzenie: wieszają proporczyki z symbolami Polski i dekorują pojazdy barwami narodowymi. Chcąc dodatkowo zademonstrować swój profesjonalizm, certyfikowani przewoźnicy oznaczają swoją flotę naklejkami i plandekami z logiem certyfikatu TCC.

Teraz do tego zestawu dołączy biało-czerwona plandeka z logiem „Polish Carriers Elite”.

Na początek przygotowaliśmy ich tysiąc. Są dostępne w bardzo korzystnej cenie, którą wynegocjowaliśmy z europejskim producentem. Otrzymać je mogą wyłącznie firmy, które legitymują się międzynarodowym certyfikatem jakości TCC.

Pierwsze firmy już z plandeką
Adrian Gąsiorowski, zastępca dyrektora spedycji w firmie Kroma-Bis, która już oznaczyła swoją flotę biało-czerwonymi plandekami, uważa, że to strzał w dziesiątkę. Podkreśla też, że akcja jest szczególnie ważna w obliczu problemów, z jakimi borykają się ostatnio nasi przewoźnicy. „Jest wiele nurtujących nas spraw, przede wszystkim kwestia stawki minimalnej dla kierowców w Niemczech. Nazywając rzeczy po imieniu, to po prostu próba rozbicia naszej branży, która jest największą bazą przewoźników w Europie. Nie możemy wpłynąć na polityczne aspekty tej decyzji, ale możemy przecież podjąć wspólne działania promujące nasz kraj” – mówi Adrian Gąsiorowski.

Taka plandeka to z jednej strony wyraz dumy z przynależności do elity transportowej, a z drugiej strony sygnał dla zagranicy, że polska branża transportowa jest silnym graczem na rynku europejskim – i ma tej siły świadomość.

transport1_PP_27

Jasny komunikat dla europejskich kontrahentów
Plandeki to tylko jeden z elementów całego projektu, którego celem jest poprawa wizerunku polskiej branży transportowej i zbudowanie w całej Europie przekonania, że pod znakiem Polish Carriers Elite jeżdżą tylko najlepsi. Pozostałe elementy to przede wszystkim działania z zakresu PR, mające na celu publikację informacji o projekcie w zachodniej prasie.

Powstanie również film promocyjny, w którym udział wezmą polscy przewoźnicy. Do akcji poprawiającej wizerunek polskiego transportu włączy się również sam system Trans.eu, z którego na co dzień korzysta kilkadziesiąt tysięcy firm z całej Europy. To wszystko ma spowodować, że rzetelnym przewoźnikom z Polski rozpocząć współpracę z zachodnimi partnerami będzie o wiele łatwiej.

Moment na inaugurację akcji jest również doskonały, bo po wprowadzeniu przepisów dotyczących minimalnej stawki za pracę w Niemczech część firm po prostu straciła zlecenia.

Transport drogowy jest dominującym i najszybciej rozwijającym się obszarem, jeśli chodzi o przewozy towarów. Odpowiada za mniej więcej 10% polskiego PKB i daje pracę milionowi osób. „Nic dziwnego, że stał się też składnikiem dumy narodowej wielu osób pracujących w tej branży” – podsumowują autorzy projektu.

O plandekach w skrócie
Plandeki Polish Carriers Elite są wyprodukowane z wysokiej jakości materiałów europejskich producentów i objęte trzyletnią gwarancją. Producent plandek posiada certyfikat TUV. Cena zawiera kompletny osprzęt: klamry, haki, rolki, pasy, taśmy, linkę oraz uchwyty do przesuwania plandeki. Na plandece – poza logo Polish Carriers Elite i certyfikatem TCC – jest również miejsce na logo twojej firmy.
Plandeki TCC można zamówić na: <http://plandeki.trans.eu/elite/>.
Czy wiesz, że…
Autorzy pomysłu to pracownicy założonej w 2004 r. firmy Logintrans, która w ciągu zaledwie kilku lat dołączyła do europejskich liderów świadczących usługi IT dla branży transportowej. Dziś spółka ma dziewięć oddziałów na terenie całej Europy i dostarcza wsparcie dla tysięcy profesjonalistów z firm transportowych oraz spedycyjnych. Wśród oferowanych przez firmę rozwiązań najpopularniejszym jest system Trans.eu, w którego skład wchodzi giełda ładunków, giełda pojazdów, komunikator biznesowy i wiele rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa i przejrzystości transakcji, ułatwiających pracę całej branży transportowej.