Nexteer Automotive rozpoczyna budowę nowego zakładu w Tychach

W czerwcu tego roku firma wyprodukowała 30-sto milionowy elektryczny układ kierowniczy EPS

Nexteer Automotive rozpoczął budowę nowego zakładu w Tychach, w ramach planowanych na kolejne pięć lat inwestycji związanych z rozwojem technologii elektrycznych układów kierowniczych (EPS). W obrębie nowego obiektu powstanie także pierwszy mini-tor testowy Nexteer w Europie, służący do sprawdzania charakterystyki układów kierowniczych przeznaczonych dla samochodów takich producentów, jak BMW, FCA (Fiat Chrysler Automobiles), General Motors, czy PSA Peugeot Citroen. Budowa nowego zakładu – początkowo obejmującego powierzchnie magazynowe – zbiega się z wyprodukowaniem przez koncern 30-sto milionowego elektrycznego układu kierowniczego EPS.

Jak wskazują przedstawiciele Nexteer Automotive, zakład ma zostać oddany do użytku w pierwszym kwartale 2016 roku. Wraz z budową nowego obiektu, Nexteer zdecydował także o stworzeniu przylegającego do niego mini-toru testowego, który będzie służył do sprawdzania najważniejszych właściwości elektrycznych układów kierowniczych, takich jak głośność układu, precyzja prowadzenia, czy wibracje – czynników wpływających bezpośrednio na bezpieczeństwo oraz komfort jazdy. Powierzchnia zakładu wyniesie niemal 10 000 m2, a wartość inwestycji w sam obiekt wyniesie niemal 25 milionów złotych. Od 2010 roku Nexteer zainwestował w swoje europejskie obiekty i operacje już ponad 300 milionów złotych.

Nexteer_Automotive_w_Tychach
Rozpoczęcie budowy zbiegło się z wyprodukowaniem przez firmę 30-sto milionowego elektrycznego układu kierowniczego. Ponad połowa z 30 milionów systemów EPS produkowanych przez koncern od 1999 roku zjechała z gliwickich i tyskich linii produkcyjnych koncernu. Dziś 25 procent małych samochodów w Europie korzystających z technologii EPS, wyposażonych jest w systemy EPS Nexteer. Pozwalają one m.in. na zmniejszenie emisji CO2 o 8g/km oraz zredukowanie zużycia paliwa nawet o 6 procent. Nexteer szacuje, że dzięki temu od 1999 roku (a więc początku produkcji systemów EPS przez firmę), kierowcom korzystającym z samochodów wyposażonych w układy elektryczne Nexteer udało się zaoszczędzić ponad 11 milionów litrów paliwa.

Obecnie zakłady Nexteer Automotive w Polsce produkują ok. półtora miliona układów kierowniczych rocznie, m.in. dla takich modeli, jak BMW i3 (pierwszy w pełni elektryczny model bawarskiego koncernu), BMW Mini, Alfa Romeo MiTo, Fiat 500, Opel Adam, Corsa i Insignia czy Citroeny C3 i DS3.
– Pierwszy od wielu lat wzrost sprzedaży samochodów w Europie w 2014 roku i przekładające się na to zwiększenie zapotrzebowania na układy EPS, to bardzo pozytywne sygnały płynące z rynku. Fakt, że od 1999 roku wyprodukowaliśmy globalnie już 30 milionów elektrycznych systemów, a zapotrzebowanie na nie nieustannie wzrasta, sprawił, że zdecydowaliśmy się dalej inwestować w technologię EPS, a tym samym w nowe obiekty. Nasz nowy zakład będzie początkowo powierzchnią magazynową, jednak z potencjałem przekształcenia go w niedalekiej przyszłości w zakład produkcyjny – mówi Dariusz Bizacki, dyrektor tyskiego zakładu Nexteer Automotive.

O Nexteer Automotive Poland

Nexteer Automotive Poland jest polskim oddziałem Nexteer Automotive, globalnej firmy produkującej układy kierownicze ze wspomaganiem hydraulicznym i elektrycznym, kolumny kierownicze oraz produkty do układów jezdnych dla producentów oryginalnych podzespołów. W Polsce znajdują się dwa zakłady Nexteer Automotive: w Gliwicach oraz Tychach, zatrudniające łącznie ok. 1150 osób. W trakcie roku produkują one ok. trzech milionów układów i kolumn kierowniczych.
W obrębie tyskiej fabryki funkcjonuje także centrum inżynieryjne, które tworzy specjalistyczne rozwiązania dla samochodów osobowych produkowanych przez globalne koncerny samochodowe, klientów Nexteer Automotive. Tyska fabryka Nexteer Automotive jest zarazem jednym z największych zakładów firmy na świecie pod względem zatrudnienia oraz wielkości produkcji.