Ledberg: Każdy potrzebuje światła dobrej jakości

Ledberg: Każdy potrzebuje światła dobrej jakości

11/01/2018
www.ledberg.pl

Jak wykorzystać ewidentną koniunkturę na oświetlenia LED-owe, pokazuje przykład firmy LEDBERG. Stawia ona na jakość, elastyczność oferty i ekologię proponowanych rozwiązań. Jakie efekty przynosi ta strategia?

LEDBERG jest polskim partnerem koncernu OSRAM – światowego lidera w dziedzinie oświetlenia. Producent mający siedzibę w Lublinie specjalizuje się w produkcji liniowego oświetlenia LED do zastosowań profesjonalnych. „Świadomie wybraliśmy ten kierunek rozwoju. W oświetleniu liniowym LED tkwi ogromny potencjał, ponieważ ma ono szerokie zastosowanie zarówno w przemyśle, jak i obiektach handlowych oraz biurowych – mówi Alina Zenkovich, właścicielka firmy LEDBERG, i dodaje: – Skupiliśmy się na tym, żeby tworzyć innowacyjne, dobrze zaprojektowane i przemyślane produkty oświetleniowe. Dzięki temu wyspecjalizowaliśmy się w oświetleniu liniowym LED i staliśmy się ekspertami w tej dziedzinie”.

Drzwi do eksportu

Zdobyta na rynku pozycja pozwala firmie nie tylko skutecznie rywalizować na krajowym podwórku, lecz także prowadzić ekspansję na rynki zagraniczne. Jak podkreśla właścicielka przedsiębiorstwa: „Obecnie realizujemy wiele kontraktów zagranicznych. Dobrze zaprojektowany produkt oświetleniowy LED Axion otworzył nam drzwi do eksportu. W ostatnich miesiącach nasze oprawy oświetleniowe LED sprzedają się w takich krajach jak Niemcy, Austria, Holandia, Francja, Norwegia, Szwecja i Szwajcaria”.

Rynek europejski jest obecnie dla firmy najbardziej perspektywiczny. To dlatego, że europejscy klienci są w stanie docenić wysoką jakość i niezawodność produktów marki LEDBERG. W związku z tym w kilku krajach Unii Europejskiej produkowane w Lublinie oświetlenie LED ma grono stałych odbiorców. Jednocześnie jednak przedsiębiorstwo cały czas pracuje nad poszerzeniem europejskiej sieci dystrybucji.

Warto wskazać na fakt, że rynki europejskie nie są jedynymi, na których widoczne jest zainteresowanie ofertą produktową firmy. Ma ona na swoim koncie realizacje w krajach bardziej egzotycznych, ale również bardzo wymagających technicznie, takich jak Arabia Saudyjska. Obecnie prowadzone są rozmowy, dzięki którym przedsiębiorstwo zyska nowego partnera w Malezji. „Każdy nowy rynek zagraniczny pozytywnie wpływa na rozwój firmy i sprawia, że zdobywamy nowe doświadczenie – podkreśla Alina Zenkovich i dodaje: – Warto podkreślić, że mamy na swoim koncie wiele ciekawych realizacji zarówno na terenie Polski, jak i poza jej granicami. Do najbardziej prestiżowych zaliczyłabym oświetlenie dużych obiektów sportowych w Austrii i Szwajcarii. W jednym z tych obiektów odbędą się rozgrywki sportowe w ramach mistrzostw Europy w squashu w roku 2018. To dla nas zaszczyt, że nasze oprawy LED zostały wybrane pośród wielu innych produktów oświetleniowych. Świadczy to o ich wysokiej jakości i konkurencyjności na rynku europejskim”.

Warto w tym kontekście zadać pytanie, jakie elementy oferty firmy decydują o jej możliwościach ekspansji na europejskie i światowe rynki.

Pomysły od klientów

LEDBERG należy obecnie do wiodących producentów profesjonalnego oświetlenia LED w Polsce. Działalność firmy charakteryzuje się innowacyjnością, dzięki czemu nie tylko oferuje klientom produkty zaawansowane technicznie i spełniające najbardziej wymagające potrzeby współczesnego rynku, lecz także wywiera znaczący wpływ na trendy kreujące zmiany technologiczne w branży oświetleniowej. Najistotniejszym elementem portfolio producenta są obecnie systemy oświetleniowe, które mogą znaleźć zastosowanie m.in. w halach produkcyjnych, magazynowych i sportowych, supermarketach, pawilonach handlowych, ladach z artykułami spożywczymi, warsztatach samochodowych, przejściach podziemnych itd.

ledberg polski przemysl

Z tej perspektywy niewątpliwie jednym z atutów dających duże możliwości rozwojowe jest możliwość kierowania oferty do różnego rodzaju klientów, a także wielu branż przemysłu. W gruncie rzeczy przecież każdy potrzebuje zarówno jasnego, jak i energooszczędnego źródła światła. „Mimo że oświetlenie LED pojawiło się na rynku stosunkowo niedawno, to jednak bardzo szybko zdobyło popularność. Oprócz oszczędności energii elektrycznej użytkownicy cenią sobie długi czas eksploatacji, dobrą jakość światła i bardzo niską awaryjność naszych opraw oświetleniowych – stwierdza Alina Zenkovich. – Dlatego też praktycznie w każdej branży możemy znaleźć odbiorców naszych produktów oświetleniowych. Oświetlenie jest potrzebne wszędzie: w halach, magazynach, biurach, sklepach, obiektach publicznych, na parkingach itd. Ofertę kierujemy przede wszystkim do klientów biznesowych, ale obsługujemy również odbiorców indywidualnych. Jednocześnie staramy się dopasować produkt do potrzeb każdego klienta”.

O tym, że tak właśnie jest, świadczy rozwój oferty produktowej. Początkowym założeniem była produkcja wyłącznie liniowych opraw LED do oświetlenia ogólnego. Następnie LEDBERG stworzył rodzinę produktów oświetleniowych LED Axion, które w tej chwili w różnych konfiguracjach spełniają oczekiwania odbiorców z wielu branż. Na tym jednak nie zakończyło się tworzenie rozwiązań wyznaczających nowe trendy w branży oświetleniowej. W ten sposób pojawił się kolejny produkt w portfolio przedsiębiorstwa – LED Linner. Jak mówi o nim właścicielka marki LEDBERG: „Jest to kolejna liniowa oprawa LED, ale do oświetlenia miejscowego. Pomysł na ten produkt wyszedł od naszych klientów, u których realizowaliśmy projekty oświetlenia sklepów i supermarketów. Oprócz oświetlenia ogólnego potrzebowali oni oświetlenia miejscowego do produktów spożywczych (mięsa, serów, pieczywa, warzyw i owoców), lad chłodniczych, regałów i półek”.

Właściwy dobór opraw

Reagowanie na potrzeby klientów i dostosowywanie do nich oferty jest jednym z wyznaczników działalności firmy. Umiejętne realizowanie tej strategii zapewnia producentowi nie tylko grono stałych klientów, lecz także wymierne korzyści finansowe. Podstawą jest realizacja zamówień w odpowiedzi na indywidualne potrzeby odbiorców oświetlenia z zakładu w Lublinie. Punktem wyjścia do skutecznego spełniania wszystkich oczekiwań ze strony odbiorców jest – jeszcze na etapie przygotowania projektu – dbanie o to, żeby zaproponowane przez LEDBERG rozwiązanie oświetleniowe było optymalne dla klienta.

W związku z tym niejednokrotnie firma modyfikuje swój produkt, tak by mógł on w pełni sprostać oczekiwaniom odbiorcy. Co istotne w tym kontekście: jeszcze przed podpisaniem umowy z klientem przedstawia mu projekt oświetlenia, który wykonuje nieodpłatnie. „W tym momencie klient może ocenić, czy nasza propozycja mu odpowiada. Jeśli ma zastrzeżenia, to wprowadzamy poprawki do projektu, jeszcze raz wszystko obliczamy. Dobieramy optymalny typ opraw oświetleniowych, ich długość i barwę światła, przygotowujemy plan ich rozmieszczenia, tak by uzyskać równomierny poziom oświetlenia i odpowiednie natężenie światła. Dopiero po ostatecznej akceptacji projektu przez klienta uruchamiamy proces produkcji – wyjaśnia Alina Zenkovich i podkreśla: – Duże znaczenie ma dla nas również estetyka produkowanych opraw oświetleniowych LED. Staramy się dopasować kolorystycznie ich korpusy do pomieszczenia, w którym będą zastosowane. Warto zwrócić uwagę na odmienne upodobania klientów z różnych krajów. Jeśli w Polsce klienci wybierają najczęściej oprawy w kolorze szarym (aluminium anodowane), to w Szwecji zdecydowana większość wybiera oprawy białe”.

Przedsiębiorstwo realizuje projekty zarówno o różnej wielkości, jak i różnym zakresie skomplikowania technologicznego. Co warte uwagi – tak samo poważnie traktuje każdego klienta niezależnie od tego, czy zamawia on kilka opraw oświetleniowych, czy kilkaset. Jednocześnie – co ma szczególnie znaczenie w kontekście poszukiwania optymalnego oświetlenia przez potencjalnych klientów firmy – LEDBERG udziela kompleksowego wsparcia w doborze opraw oświetleniowych (dotyczy on zarówno typu oprawy, jego rozmieszczenia, jak i temperatury barwowej światła itd.). Oprócz tego producent wykonuje projekty oświetlenia i przeprowadza analizę efektywności energetycznej. Fakt ten potwierdza, że podczas realizacji projektów zawsze na pierwszym miejscu stawiana jest korzyść klienta. Jedną z głównych przyczyn rynkowego sukcesu odniesionego przez przedsiębiorstwo jest to, że nigdy nie doradziło rozwiązania, które byłoby dla jego klienta niekorzystne.

Jakość w dobrym momencie

„Często dajemy klientom możliwość przetestowania naszych produktów przed zakupem. Dążymy do tego, żeby klient poznał i zrozumiał nasz produkt, co sprawi, że będzie w pełni usatysfakcjonowany po zakupie. Nie jest to oczywiście jedyny składnik naszego przepisu na rozwój. Jestem przekonana, że o uzyskaniu silnej pozycji na rynku zdecydowały czynniki takie jak doskonała jakość naszych produktów oświetleniowych LED, konkurencyjna cena oraz terminowość wykonywania kontraktów – mówi Alina Zenkovich i dodaje: – Najwięcej trudności napotykamy w zdobyciu klientów, którzy mają złe doświadczenie z oświetleniem LED, ponieważ zdecydowali się na zakup słabej jakości produktów oświetleniowych pochodzących najczęściej z Azji. Tacy klienci często zniechęcają się do wszystkich produktów LED, ponieważ w przeszłości nie uzyskali wymiernych korzyści z wymiany tradycyjnego oświetlenia na LED-owe. Takim klientom trzeba poświęcić najwięcej czasu, wytłumaczyć różnice pomiędzy naszymi produktami a tymi zakupionymi przez nich wcześniej”.

Kwestia zaufania ze strony klientów jest o tyle istotna, że rozwój oświetlenia LED-owego na rynku rozpoczął się zaledwie kilka lat temu. I to mimo że sposób wykorzystania zjawiska elektroluminescencji, które jest podstawą świecenia diod, jako źródła światła wynaleziony został już w roku 1907 przez Henry’ego Rounda, a pierwsze oświetlenie LED stworzył zaledwie 20 lat później Rosjanin Oleg Łosiew. Prawdziwy przełom w tej technologii nastąpił jednak dopiero w roku 2009, kiedy to na rynku pojawiło się wiele znacznie bardziej efektywnych energetycznie zamienników tradycyjnych żarówek. Nałożyła się na to polityka Unii Europejskiej dążąca do stopniowego wycofywania dotychczas powszechnie stosowanych żarówek energochłonnych.

W dużej mierze rynek oświetlenia postawił na LED-y. Fakt ten nie może dziwić, gdyż tego typu źródło światła jest 10-krotnie bardziej energooszczędne niż tradycyjne żarówki i jednocześnie 3-krotnie od innych, energooszczędnych źródeł światła. To ważne dla producenta z Lublina, bo jednym z filarów działalności firmy jest dbałość o ochronę środowiska. Wyraźnie to widać w ofercie produktowej i charakteryzującej ją efektywności energetycznej. „Założenia konstrukcyjne opraw oświetleniowych projektowanych i produkowanych przez LEDBERG uwzględniają przede wszystkim energooszczędność, ergonomię, ekologiczność i wysoką skuteczność świetlną. Stosowana przez nas zasada ekoprojektowania systemów oświetleniowych z wykorzystaniem diod najnowszej generacji pozwala na wygenerowanie znacznych oszczędności energii elektrycznej – podkreśla Alina Zenkovich i dodaje: – W dzisiejszych czasach przedsiębiorstwo produkcyjne powinno cały czas wprowadzać innowacyjne rozwiązania. A w branży oświetlenia LED innowacyjność ma szczególne znaczenie. Technologia LED cały czas się rozwija, na rynku pojawiają się coraz nowsze diody, które charakteryzują się lepszą wydajnością i mniejszym zużyciem energii. Dbamy więc o to, żeby w produktach oświetleniowych używać diod najnowszej generacji”.

ledberg polski przemysl

Uwaga na najdrobniejsze szczegóły

O tym, że producentom oświetlenia LED-owego rynek daje duże możliwości rozwojowe, nikogo nie trzeba przekonywać. By jednak dany producent rzeczywiście mógł w pełni wykorzystać potencjał, potrzeba spełnienia szeregu warunków. W wypadku firmy LEDBERG są to przede wszystkim jakość oferowanych produktów, konkurencyjna cena oraz profesjonalizm w podejściu do realizowanych projektów. Oprócz tego duże znaczenie ma dbałość o każdego klienta firmy. Warto podkreślić, że w trakcie realizacji kolejnych projektów firma bierze pod uwagę nie tylko swój zysk, lecz także dobro klienta oraz środowiska naturalnego.

„Założenia konstrukcyjne opraw oświetleniowych projektowanych i produkowanych przez naszą firmę uwzględniają przede wszystkim energooszczędność, ergonomię, ekologię i wysoką skuteczność świetlną. Stosowana przez nas zasada ekoprojektowania systemów oświetleniowych pozwala na wygenerowanie znacznych oszczędności energii elektrycznej. Warto w tym kontekście powiedzieć, że w procesie produkcji wykorzystujemy najlepsze polskie i europejskie komponenty, co gwarantuje niezawodność i najwyższą jakość opraw oświetleniowych marki LEDBERG. Ściśle współpracujemy z czołowymi ośrodkami badawczymi oraz firmą OSRAM, z którymi wspólnie opracowujemy najnowsze rozwiązania technologiczne LED – mówi Alina Zenkovich i podsumowuje: – Proponujemy klientom innowacyjne rozwiązania oświetleniowe LED, które są niezawodne oraz łatwe w obsłudze i eksploatacji. Zwracamy uwagę na najmniejsze szczegóły produkowanych przez nas opraw oświetleniowych. Podczas produkcji wykorzystujemy najwyższej klasy materiały i komponenty. Restrykcyjna kontrola jakości oraz obsługa klienta na wysokim poziomie sprawiają, że nasze produkty cieszą się uznaniem klientów polskich i zagranicznych”.

Czy wiesz, że...
LEDBERG ma w portfolio zróżnicowaną ofertę dostosowaną do potrzeb różnego typu klientów. Znajduje się w niej m.in. Axion Squash. Jest to profesjonalny system opraw oświetleniowych LED dla kortów do squasha, gwarantujący wysoką jakość światła na korcie. Pozwala on osiągnąć niezbędny poziom oświetlenia (500 lx lub 700 lx) oraz zapewnia dobrą widoczność piłki nie tylko w centralnej części kortu, lecz także we wszystkich czterech jego kątach. Jest tak m.in. dzięki temu, że w procesie projektowania oprawy oświetleniowej LED Axion Squash producent zwrócił szczególną uwagę na rozprowadzenie światła tak, by zapewnić graczom maksymalny komfort podczas gry. Dzięki zastosowaniu odpowiedniego poziomu natężenia oświetlenia ludzkie oko łatwiej wykrywa kontrasty i gracze mogą szybciej przewidywać tor lotu piłki i szybciej reagować.